مفاجأة جديدة بشأن الضابط المعتدي بالضرب على الفنانة ‫#‏مريهان_حسين‬

مفاجأة جديدة بشأن الضابط المعتدي بالضرب على الفنانة مريهان حسين
كتب - محمد شعبان:
قال هيثم رضوان، الصحفي بجريدة الشروق، إن الضابط المتهم بالتعدي على الفنانة ميريهان حسين بالهرم، اعتدى عليه في وقت سابق.
وكتب "رضوان" عبر صفحته الشخصية بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك"، "الظابط اللي اعتدى على ‫#‏مريهان هو نفس الظابط اللى اعتدى ‫#‏عليا، وحجزني في القسم 9 ساعات بدون تهمة مع علمه بكوني صحفي (الواقعة في شهر سبتمر الماضي)".
وأضاف: "الساعة 7 مساءً أنا كنت خارج من قدام ماكينة بنك، وفجأة لقيت الظابط ومعاه أمناء كلبشوا فيا، وتم تفتيشي بطريقة مهينة، واتسرق مني 225 جنيهًا، وطلبوا مني أركب العربية معاهم".
وأردف: "حسيت إني في وسط عصابة لأن لو شاكك فيا، كان كشف على البطاقة بالجهاز، وخدني معاه وفضل يلف ويلم في ناس بأسلوب وسخ زيه، لحد لما وصلنا القسم الساعة 12 بالليل، وطول الوقت ده كان متحفظ على البطاقة وكارنيه الجورنال".
واستطرد: "الساعة 3 الفجر خرجوني من القسم بدون الفلوس والكارنيه، وآخر كلمه كانت من أمين رشرطة "إحمد ربنا إنك خارج".
وأشار: "الواقعة كانت في قسم ‫الطالبية، وقدمت بلاغ للنائب العام، ومديرية أمن الجيزة حققوا في الموضوع، واللي وصلني من اللواء ‫‏مجدي عبد العال مدير المباحث وقتها، إن الضابط مصطفى توفيق شك فيا علشان بطاقتي محافظة أسيوط مع إن مش من حقه يحتجزني في القسم، وأبدى آسفه بخصوص الواقعة، وبعدها عرفت إنه اتنقل للدوريات الراكبة، وبفضل غطرسته لبس في الحيطة تاني و ‫#‏ببلاغي وبلاغ #مريهان إن شاء الله هايتقدم للجنايات"، بحسب قوله.
 1